Cara Jadikan Twitter Kita Auto-Retweet/Auto-Favorite Tweet Orang Lain (BOT)



Hai Assalamualaikum wahai sahabat sekalian :v Harini Luffy nak post tutorial pasal err.. yang dinyatakan di tajuk ok ? Disebabkan ramai yang cakap nak bila aku tanya.. seperti yang dijanjikan aku akan post malam ni jugak. Ni tutorial lengkap. Aku buat dari A - Z. Tapi kalau still tak faham boleh komen untuk bertanya.



Firstly korang kena faham apa yang bot ni akan buat. :-
:: Bot ni boleh di setkan supaya retweet sahaja, favorite sahaja, atau kedua-duanya sekali.
:: Bot ni boleh di setkan KATA KUNCI apa yang akan di retweet. Contohnya kalau korang setkan kata kunci "Hacker", dia akan search perkataan "Hacker" (https://twitter.com/search?q=hacker) kat twiter dan retweet.
:: Bot ni boleh disetkan berapa banyak tweet yang akan di retweet sekali search.

Barang-barang yang korang perlu ada :

Hahahaha aku rasa ade yang sangkut kat barang first ni... barang yang pertama yang korang perlu adalah...~ Jeng jeng jeng ~ cPanel ! Waahahah ~

1. cPanel/Hosting - Dari mana korang nak dapatkan cPanel itu terserah. Tak ada tuto untuk tu. Mostly cPanel kena beli. Kalau nak cari penjual ade kat sini :
 https://www.facebook.com/PenjualAutoKomen <--- Dia jual murah. PM je page ni. Bayar pakai topap.
Pastikan cPanel/Hosting tu support Cron jobs ! 

2. File .zip yang berisi code PHP (Aku sertakan kat hujung post)

3. Application twitter buatan korang untuk mendapatkan key-key yang diperlukan.

CARA-CARA : 

1. Buat 1 application twitter. Tutorial kat sini :
http://bloghmca.blogspot.com/2014/06/cara-buat-application-di-twitter.html

2. Upload file .zip yang aku bagi ke cPanel/hosting korang. (Link dihujung post)

3. Edit file twit.php yang aku merahkan kat bawah.


 <?php
require_once("twitterbot.php");
$gay = new Akbar_More27;
$gay->keyword="KATAKUNCI"; //kata kunci tweet yg ingin dicari
$gay->count_search=8; //jumlah tweet yg ingin dicari
$gay->fav_tweet=true; //fitur favorite tweet, TRUE=aktif, FALSE=tidak aktif
$gay->re_tweet=true; //fitur re tweet, TRUE=aktif, FALSE=tidak aktif
$gay->consumer_key="CONSUMERKEYDISINI";
$gay->consumer_secret="CONSUMERSECRETDISINI";
$gay->access_token="AKSESTOKENDISINI";
$gay->access_token_secret="SECRETACCESSTOKENDISINI";
$gay->bot();
?> 

YANG AKU MERAHKAN tu korang boleh dapatkan dari sini :

YANG AKU BIRUKAN tu korang boleh setting sendiri nak bot korang retweet tweet yang ade keyword apa.

YANG AKU PURPLEKAN tu jumlah tweet yang bot korang akan tweet setiap kali Cron job buat kerja.

YANG AKU HIJAUKAN tu korang boleh setkan sama ada nak fungsi Retweet sahaja, Favorite sahaja atau kedua-duanya sekali. Kalau ade yang tak nak just tukar dari true ke false.

4. Save file.

5. Setkan Cron job untuk run file tu setiap 5 minit. Commandnya berbentuk begini : 

php -q /home/luffy/public_html/twitbot/twit.php

Depends pada korang nak setkan berapa retweet atau berapa minit.

  TAPI UNTUK PENGETAHUAN

- Aku bagi setting aku bot tu akan retweet 8 tweet dalam setiap 5 minit. Dalam 1 jam ade 12 kali 5 minit so dalam 1 jam dia akan retweet 96 tweet, dalam masa 1 hari = 96*24 so dalam masa 24 jam bot tu akan retweet 2304 tweet.
- Tweetlimit bagi twitter adalah 2400 tweet sehari. Retweet juga sama macam tweet. Tak caya tengok ni :
https://support.twitter.com/articles/15364-about-twitter-limits-update-api-dm-and-following
- Jadi kalau korang ikut setting aku, takkan dikenakan tweetlimit dan boleh tweet dengan kawan2 memandangkan ade baki lagi tweet.

- Tapi still terpulang dengan citarasa korang nak setting macam mana. Ok ?

LINK DOWNLOAD



APA !!?? MASIH TAK FAHAM ?? HAA... TENGOK VIDEO NI LUFFY DAH BUAT. :D


-Luffy HMCA

6 comments:

  1. Replies
    1. Harimau Malaya Cyber Army: Cara Jadikan Twitter Kita Auto-Retweet/Auto-Favorite Tweet Orang Lain (Bot) >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Harimau Malaya Cyber Army: Cara Jadikan Twitter Kita Auto-Retweet/Auto-Favorite Tweet Orang Lain (Bot) >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Harimau Malaya Cyber Army: Cara Jadikan Twitter Kita Auto-Retweet/Auto-Favorite Tweet Orang Lain (Bot) >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK HX

      Delete
  2. bang videonya ngak ada , re upload dong,

    ReplyDelete